Pga ferie er det desværre ikke muligt at modtage send en ballon før 9/8

Pga ferie er der lidt længere leveringstid på øvrige varer

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.magiogsjov.dk
www.magiogsjov.dk ejes af Magi og Sjov, CVR-nr. 39581132, adresse Sysselbjergvej 50, 6051 Almind, tlf. 25121100, e-mailadresse kontakt@magiogsjov.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.magiogsjov.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet.

Benyttes et internationalt betalingskort (som for eksempel Visa eller Mastercard) vil ordrebeløbet blive reserveret på din bankkonto med det samme. I tilfælde af en annullering, vil reservationen af beløbet typisk blive ophævet/frigivet efter 1-2 bankdage. Nogle banker kan dog bruge op til 30 dage   på at ophæve en reservation.

Da vores webshop håndteres af Gaedt design I/S er det dette navn der vil stå i betalingsvinduet og på dit konto udtog.


Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Vi leverer varen hurtigst muligt efter dit køb (oftest 1-3 dage, ved varer med længere leveringstid vil det stå på selve varesiden) - gælder for bestilling af løssalgs balloner (balloner uoppustede), samt tilbehør til balloner. 


Vi leverer varerne med GLS, Postnord eller du kan afhente dem.
Vi leverer til Danmark. 

Leveringsbetingelser for send en ballon

Vi tager ikke send en ballon retur. Skulle den komme retur pga modtagelse nægtes, gives pengene ikke retur, da varen er brugt når den sendes fra vores adresse.

Bemærk at ballonerne sendes med Post Nord eller GLS og derfor ikke leveres direkte af os, derfor kan vi ikke garantere at ballonen kommer frem på den ønskede dato. Vi sender ballonen dagen før ønsket modtagelse, da 96% er fremme dagen efter. Selv om ballonen er forsinket gives pengene ikke retur, så længe pakken blot når frem. 

Vil du sikre dig at den når frem til tiden er du naturligvis velkommen til at bestille den til eks dagen før og blot bede os skrive på kassen at den ikke må åbnes før den ønskede dato.

Send en ballon skal være bestilt kl 10 seneste hverdag før ønsket modtagelse, dvs at weekend leveringer skalbestilles torsdag kl 10, hvis de skal sendes hjem til, da posten ikke levere hjem i weekenden. 

Bestilles ballonen for sent til at nå frem til den ønskede dato sender vi den til modtagelse hurtigst muligt.

Vi anbefaler at sende ballonen med flexlevering, da posten så stiller pakken på adressen hvis ikke de træffer nogen hjemme ellers ender den i pakkeshop. Dette er dog på eget ansvar da posten fralægger sig ansvaret når pakken er sat på adressen. 

Fortrydelsesret

Der er kun fortrydelses ret på balloner og varer i løssalg, ikke på send en ballon, balloner med personlig tekst eller balloner fyldt med helium. 

Vi tager ikke "send en ballon" retur, skulle ballonen komme tilbage pga modtagelse nægtes giver vi ikke pengene retur.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Magi og Sjov, Sysselbjergvej 50, 6051 Almind, 25121100, kontakt@magiogsjov.dk.

Fortrydes en pakke er det købers ansvar at betale for returfragten. Så sker fortrydelsen efter at pakken er kommet retur fordi den ikke er afhentet eller modtagelsen er nægtet fratrækkes retur fragten før beløbet refunderes.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Sysselbjergvej 50, 6051 Almind uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi varens pris.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge reklamationsskemaet, som du kan downloade her.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via dette link.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@magiogsjov.dk.